Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,1 %10,3 %747 00053 %
Yle TV211,2 %6,4 %791 00056 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,4 %423 00030 %
Yle yhteensä25,0 %18,1 %988 00070 %
MTV317,5 %21,7 %874 00062 %
Sub6,1 %6,0 %579 00041 %
AVA2,4 %2,5 %411 00029 %
C More Total2,2 %1,9 %190 00013 %
MTV yhteensä28,2 %32,2 %1 013 00072 %
Nelonen10,8 %16,0 %836 00059 %
Jim3,6 %3,3 %466 00033 %
Liv2,9 %2,9 %490 00035 %
Hero1,0 %1,1 %272 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %23,3 %976 00069 %
TV53,9 %3,8 %516 00037 %
Kutonen3,8 %3,4 %424 00030 %
Frii1,5 %1,4 %205 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %11 0001 %
TLC2,2 %2,2 %264 00019 %
Warner Bros. Discovery12,0 %11,6 %757 00054 %
STAR Channel6,4 %5,8 %405 00029 %
National Geographic Channel3,3 %1,9 %297 00021 %
Disney Finland9,8 %7,7 %541 00038 %
Paramount Network0,6 %0,7 %123 0009 %
AlfaTV0,2 %0,2 %93 0007 %
Muut6,6 %7,2 %398 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 198 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.