Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %25,3 %1 844 00074 %
Yle TV211,6 %6,1 %1 622 00065 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %1 192 00048 %
Yle yhteensä44,4 %34,5 %2 041 00081 %
MTV319,1 %25,4 %1 828 00073 %
Sub2,6 %3,1 %1 113 00044 %
AVA2,2 %2,3 %985 00039 %
C More Total1,1 %0,9 %304 00012 %
MTV yhteensä25,0 %31,8 %1 973 00079 %
Nelonen8,6 %12,8 %1 619 00065 %
Jim1,9 %1,8 %895 00036 %
Liv2,6 %2,5 %1 077 00043 %
Hero0,8 %1,0 %640 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %18,1 %1 853 00074 %
TV51,7 %1,9 %994 00040 %
Kutonen1,5 %1,4 %692 00028 %
Frii2,0 %2,0 %659 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %26 0001 %
TLC3,0 %2,3 %664 00026 %
Warner Bros. Discovery8,5 %8,0 %1 399 00056 %
STAR Channel2,1 %2,3 %679 00027 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %655 00026 %
Disney Finland4,1 %3,5 %992 00040 %
Paramount Network0,2 %0,2 %180 0007 %
AlfaTV0,9 %1,2 %512 00020 %
Muut3,1 %3,0 %560 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 244 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.