Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 231 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %25,2 %1 817 00072 %
Yle TV29,7 %8,2 %1 636 00065 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %1 131 00045 %
Yle yhteensä42,4 %36,1 %1 997 00080 %
MTV319,8 %25,2 %1 821 00073 %
Sub2,8 %3,1 %1 105 00044 %
AVA2,5 %2,5 %901 00036 %
C More Total0,4 %0,2 %150 0006 %
MTV yhteensä25,5 %31,0 %1 955 00078 %
Nelonen10,3 %14,1 %1 645 00066 %
Jim2,2 %1,5 %864 00034 %
Liv2,3 %1,9 %966 00039 %
Hero0,8 %0,9 %599 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %18,4 %1 815 00072 %
TV51,7 %1,7 %974 00039 %
Kutonen1,5 %1,2 %748 00030 %
Frii2,1 %2,2 %642 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %18 0001 %
TLC3,0 %2,3 %708 00028 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,8 %1 401 00056 %
STAR Channel1,9 %1,8 %708 00028 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %642 00026 %
Disney Finland4,1 %3,2 %987 00039 %
Paramount Network0,2 %0,1 %170 0007 %
AlfaTV1,1 %1,2 %567 00023 %
Muut2,7 %2,3 %537 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 231 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.