Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 330 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %22,8 %1 198 00086 %
Yle TV29,1 %9,3 %1 077 00077 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %835 00060 %
Yle yhteensä37,3 %34,7 %1 266 00091 %
MTV315,9 %20,2 %1 195 00086 %
Sub3,7 %4,0 %791 00057 %
AVA2,7 %2,5 %645 00046 %
C More Total0,8 %0,7 %161 00012 %
MTV yhteensä23,0 %27,5 %1 233 00089 %
Nelonen11,2 %14,5 %1 063 00076 %
Jim3,1 %2,8 %660 00047 %
Liv1,9 %1,8 %635 00046 %
Hero1,1 %1,3 %568 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,4 %1 159 00083 %
TV52,6 %2,3 %760 00055 %
Kutonen3,9 %3,1 %734 00053 %
Frii2,4 %2,2 %530 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %36 0003 %
TLC1,6 %1,4 %415 00030 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,2 %1 005 00072 %
STAR Channel2,7 %2,2 %531 00038 %
National Geographic Channel3,1 %1,9 %604 00043 %
Disney Finland5,7 %4,1 %762 00055 %
Paramount Network0,3 %0,2 %131 0009 %
AlfaTV0,6 %0,5 %369 00027 %
Muut5,3 %3,9 %377 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 330 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.