Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 992 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,3 %1 609 00066 %
Yle TV210,6 %9,9 %1 469 00061 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %1 099 00045 %
Yle yhteensä40,8 %36,8 %1 760 00072 %
MTV314,8 %19,5 %1 604 00066 %
Sub3,9 %4,7 %1 201 00049 %
AVA1,7 %1,7 %823 00034 %
C More Total1,4 %1,5 %279 00011 %
MTV yhteensä21,8 %27,4 %1 749 00072 %
Nelonen9,1 %11,7 %1 515 00062 %
Jim3,3 %3,2 %987 00041 %
Liv1,5 %1,4 %820 00034 %
Hero1,1 %1,4 %751 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,7 %1 645 00068 %
TV52,2 %2,1 %1 020 00042 %
Kutonen4,2 %3,2 %1 067 00044 %
Frii1,7 %1,8 %689 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %49 0002 %
TLC0,9 %0,7 %483 00020 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,2 %1 390 00057 %
STAR Channel3,1 %2,3 %833 00034 %
National Geographic Channel3,9 %2,6 %831 00034 %
Disney Finland7,0 %4,9 %1 144 00047 %
Paramount Network0,4 %0,4 %212 0009 %
AlfaTV0,9 %0,9 %537 00022 %
Muut5,0 %4,6 %614 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 992 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.