Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %24,6 %1 213 00087 %
Yle TV212,0 %6,9 %1 123 00081 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %885 00064 %
Yle yhteensä41,5 %34,8 %1 292 00093 %
MTV315,0 %20,7 %1 164 00084 %
Sub3,4 %4,3 %814 00058 %
AVA2,2 %2,3 %661 00047 %
C More Total1,7 %1,4 %227 00016 %
MTV yhteensä22,3 %28,6 %1 240 00089 %
Nelonen8,7 %12,5 %1 057 00076 %
Jim2,4 %2,5 %693 00050 %
Liv2,1 %2,1 %705 00051 %
Hero1,3 %1,6 %559 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %18,7 %1 177 00085 %
TV52,5 %2,4 %781 00056 %
Kutonen3,4 %2,3 %623 00045 %
Frii2,2 %2,2 %550 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0003 %
TLC2,0 %1,5 %401 00029 %
Warner Bros. Discovery10,4 %8,7 %992 00071 %
STAR Channel2,7 %2,2 %542 00039 %
National Geographic Channel2,9 %1,9 %599 00043 %
Disney Finland5,6 %4,1 %771 00055 %
Paramount Network0,3 %0,3 %131 0009 %
AlfaTV0,4 %0,5 %343 00025 %
Muut5,4 %4,7 %340 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 328 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.