Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 373 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %26,2 %1 862 00070 %
Yle TV215,1 %9,2 %1 842 00069 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %1 234 00046 %
Yle yhteensä47,3 %38,6 %2 109 00079 %
MTV318,8 %26,1 %1 941 00073 %
Sub2,6 %3,1 %1 318 00049 %
AVA2,6 %2,5 %1 000 00037 %
C More Total0,3 %0,2 %174 0007 %
MTV yhteensä24,3 %31,9 %2 101 00079 %
Nelonen7,0 %8,8 %1 829 00068 %
Jim2,8 %3,4 %1 197 00045 %
Liv3,2 %3,0 %1 244 00047 %
Hero1,3 %1,6 %802 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,9 %2 060 00077 %
TV52,3 %2,0 %1 158 00043 %
Kutonen1,0 %1,2 %783 00029 %
Frii2,3 %2,4 %763 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %55 0002 %
TLC1,4 %1,3 %722 00027 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,3 %1 561 00058 %
STAR Channel1,9 %1,7 %836 00031 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %659 00025 %
Disney Finland3,4 %2,8 %1 090 00041 %
Music TV0,1 %0,1 %119 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %474 00018 %
Muut2,5 %1,9 %486 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 373 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.