Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 265 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %27,3 %1 784 00069 %
Yle TV216,2 %8,2 %1 803 00070 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,5 %1 269 00049 %
Yle yhteensä48,6 %39,0 %2 061 00079 %
MTV313,7 %20,1 %1 817 00070 %
Sub3,2 %4,4 %1 448 00056 %
AVA1,4 %1,8 %912 00035 %
C More Total0,9 %0,7 %247 00010 %
MTV yhteensä19,2 %27,1 %2 000 00077 %
Nelonen6,9 %8,7 %1 749 00067 %
Jim3,2 %4,0 %1 189 00046 %
Liv1,6 %1,9 %1 088 00042 %
Hero1,2 %1,8 %797 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %16,3 %1 924 00074 %
TV52,9 %3,1 %1 256 00048 %
Kutonen3,1 %3,1 %1 042 00040 %
Frii1,2 %1,4 %669 00026 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %88 0003 %
TLC0,4 %0,4 %537 00021 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,6 %1 613 00062 %
STAR Channel2,6 %2,4 %1 029 00040 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %898 00035 %
Disney Finland5,9 %4,7 %1 285 00050 %
Music TV0,5 %0,1 %154 0006 %
AlfaTV0,5 %0,8 %541 00021 %
Muut3,5 %3,4 %603 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 265 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.