Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 150 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,1 %34,8 %1 139 00097 %
Yle TV216,7 %9,0 %1 077 00092 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,9 %922 00079 %
Yle yhteensä58,4 %47,7 %1 145 00098 %
MTV317,6 %26,6 %1 078 00092 %
Sub1,4 %2,0 %749 00064 %
AVA1,7 %1,7 %596 00051 %
C More Total0,3 %0,4 %83 0007 %
MTV yhteensä21,0 %30,7 %1 086 00093 %
Nelonen4,4 %5,4 %985 00084 %
Jim1,8 %2,3 %680 00058 %
Liv1,6 %1,8 %713 00061 %
Hero0,8 %1,3 %437 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %10,7 %1 044 00089 %
TV51,6 %1,5 %696 00059 %
Kutonen1,1 %1,3 %465 00040 %
Frii1,8 %2,0 %447 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %31 0003 %
TLC0,6 %0,6 %412 00035 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,8 %877 00075 %
STAR Channel0,9 %0,6 %426 00036 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %443 00038 %
Disney Finland2,5 %1,7 %607 00052 %
Music TV0,2 %0,0 %40 0003 %
AlfaTV0,6 %1,1 %470 00040 %
Muut2,3 %2,2 %314 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 150 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.