Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 095 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %27,6 %1 717 00071 %
Yle TV215,9 %8,2 %1 674 00070 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,5 %1 225 00051 %
Yle yhteensä48,9 %39,3 %1 914 00080 %
MTV313,9 %20,2 %1 732 00072 %
Sub3,1 %4,3 %1 360 00057 %
AVA1,4 %1,8 %888 00037 %
C More Total0,8 %0,7 %203 0008 %
MTV yhteensä19,2 %27,0 %1 877 00078 %
Nelonen6,6 %8,4 %1 629 00068 %
Jim3,3 %4,0 %1 154 00048 %
Liv1,6 %1,8 %1 050 00044 %
Hero1,3 %1,8 %791 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %16,1 %1 789 00074 %
TV52,9 %3,2 %1 206 00050 %
Kutonen3,1 %3,1 %1 013 00042 %
Frii1,2 %1,4 %654 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %79 0003 %
TLC0,4 %0,4 %522 00022 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,6 %1 542 00064 %
STAR Channel2,6 %2,4 %979 00041 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %874 00036 %
Disney Finland5,9 %4,7 %1 226 00051 %
Music TV0,5 %0,1 %145 0006 %
AlfaTV0,5 %0,8 %529 00022 %
Muut3,4 %3,3 %556 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 095 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.