Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 337 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %26,8 %1 243 00087 %
Yle TV213,7 %8,4 %1 183 00083 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,4 %925 00065 %
Yle yhteensä46,3 %38,7 %1 289 00091 %
MTV315,2 %21,1 %1 231 00087 %
Sub2,8 %3,8 %913 00064 %
AVA2,1 %2,4 %723 00051 %
C More Total0,5 %0,3 %116 0008 %
MTV yhteensä20,7 %27,6 %1 276 00090 %
Nelonen7,2 %9,2 %1 147 00081 %
Jim3,2 %3,6 %848 00060 %
Liv2,8 %2,8 %843 00059 %
Hero1,9 %2,4 %688 00048 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,0 %1 231 00087 %
TV52,9 %2,8 %860 00060 %
Kutonen2,7 %2,5 %723 00051 %
Frii2,0 %2,1 %586 00041 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %46 0003 %
TLC0,9 %1,0 %447 00031 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,7 %1 062 00075 %
STAR Channel2,3 %1,9 %673 00047 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %598 00042 %
Disney Finland5,0 %3,9 %842 00059 %
Music TV0,2 %0,1 %57 0004 %
AlfaTV0,3 %0,5 %350 00025 %
Muut3,2 %2,5 %332 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 337 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.