Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 351 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,4 %1 267 00089 %
Yle TV215,1 %10,8 %1 150 00081 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,6 %935 00066 %
Yle yhteensä45,8 %38,8 %1 305 00092 %
MTV315,2 %21,1 %1 237 00087 %
Sub2,9 %3,2 %873 00061 %
AVA1,9 %2,3 %707 00050 %
C More Total0,5 %0,3 %110 0008 %
MTV yhteensä20,5 %26,8 %1 260 00089 %
Nelonen8,0 %9,9 %1 087 00076 %
Jim3,3 %3,9 %802 00056 %
Liv2,5 %2,4 %763 00054 %
Hero1,7 %2,0 %689 00048 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,2 %1 181 00083 %
TV52,5 %2,4 %850 00060 %
Kutonen2,8 %2,4 %663 00047 %
Frii2,2 %2,5 %642 00045 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %49 0003 %
TLC0,7 %0,8 %404 00028 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,4 %1 054 00074 %
STAR Channel1,9 %1,8 %644 00045 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %591 00042 %
Disney Finland4,5 %3,7 %815 00057 %
Music TV0,2 %0,1 %62 0004 %
AlfaTV0,4 %0,6 %394 00028 %
Muut3,4 %2,3 %345 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 351 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.