Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 367 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %25,0 %1 869 00070 %
Yle TV215,6 %10,2 %1 806 00068 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,7 %1 293 00048 %
Yle yhteensä47,0 %39,0 %2 102 00079 %
MTV318,1 %25,2 %1 996 00075 %
Sub2,5 %2,6 %1 268 00047 %
AVA2,4 %2,3 %955 00036 %
C More Total0,3 %0,2 %161 0006 %
MTV yhteensä23,3 %30,3 %2 117 00079 %
Nelonen7,9 %9,8 %1 769 00066 %
Jim3,1 %3,8 %1 133 00042 %
Liv2,7 %2,4 %1 157 00043 %
Hero1,2 %1,5 %814 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,5 %1 961 00073 %
TV52,3 %2,1 %1 109 00041 %
Kutonen1,2 %1,1 %783 00029 %
Frii2,5 %2,6 %809 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %60 0002 %
TLC1,3 %1,2 %679 00025 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,7 %1 551 00058 %
STAR Channel1,8 %1,4 %798 00030 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %691 00026 %
Disney Finland3,4 %2,5 %1 100 00041 %
Music TV0,2 %0,2 %123 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %456 00017 %
Muut2,5 %2,1 %547 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 367 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.