Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %26,3 %1 799 00072 %
Yle TV214,8 %9,1 %1 738 00070 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %1 221 00049 %
Yle yhteensä47,2 %38,6 %1 986 00080 %
MTV318,9 %26,3 %1 868 00075 %
Sub2,5 %3,0 %1 274 00051 %
AVA2,6 %2,5 %988 00040 %
C More Total0,3 %0,2 %155 0006 %
MTV yhteensä24,4 %32,1 %2 000 00080 %
Nelonen6,9 %8,7 %1 735 00070 %
Jim2,9 %3,4 %1 178 00047 %
Liv3,2 %3,0 %1 225 00049 %
Hero1,3 %1,6 %789 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %16,7 %1 953 00078 %
TV52,3 %2,0 %1 123 00045 %
Kutonen1,0 %1,1 %751 00030 %
Frii2,3 %2,4 %753 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %48 0002 %
TLC1,4 %1,3 %713 00029 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,2 %1 513 00061 %
STAR Channel1,9 %1,7 %804 00032 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %646 00026 %
Disney Finland3,4 %2,7 %1 052 00042 %
Music TV0,1 %0,1 %115 0005 %
AlfaTV0,4 %0,6 %474 00019 %
Muut2,5 %1,9 %467 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 225 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.