Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 230 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %24,8 %1 762 00071 %
Yle TV212,2 %6,2 %1 647 00066 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,0 %1 178 00047 %
Yle yhteensä44,4 %34,0 %1 949 00078 %
MTV318,4 %25,7 %1 889 00076 %
Sub3,0 %3,1 %1 292 00052 %
AVA2,7 %2,3 %1 003 00040 %
C More Total0,3 %0,2 %156 0006 %
MTV yhteensä24,4 %31,2 %2 028 00081 %
Nelonen10,0 %13,8 %1 847 00074 %
Jim2,7 %3,2 %1 149 00046 %
Liv3,3 %2,9 %1 196 00048 %
Hero1,1 %1,3 %726 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,0 %21,3 %1 972 00079 %
TV52,8 %3,1 %1 231 00049 %
Kutonen0,9 %1,0 %708 00028 %
Frii2,1 %2,3 %725 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %45 0002 %
TLC1,3 %1,1 %671 00027 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,9 %1 502 00060 %
STAR Channel1,7 %1,4 %837 00034 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %654 00026 %
Disney Finland3,3 %2,4 %1 065 00043 %
Music TV0,1 %0,1 %95 0004 %
AlfaTV0,5 %0,8 %473 00019 %
Muut2,5 %2,2 %590 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 230 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.