Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %10,8 %776 00056 %
Yle TV212,7 %8,5 %802 00058 %
Yle Teema&Fem2,1 %2,3 %447 00032 %
Yle yhteensä25,6 %21,6 %1 003 00073 %
MTV314,1 %17,7 %931 00067 %
Sub6,5 %5,8 %710 00051 %
AVA2,5 %2,3 %432 00031 %
C More Total0,8 %0,4 %114 0008 %
MTV yhteensä23,9 %26,1 %1 098 00079 %
Nelonen12,5 %17,6 %943 00068 %
Jim4,7 %6,0 %601 00044 %
Liv4,2 %3,4 %516 00037 %
Hero1,4 %1,6 %262 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä22,9 %28,7 %1 057 00076 %
TV54,1 %4,7 %595 00043 %
Kutonen3,1 %2,8 %404 00029 %
Frii1,5 %1,6 %249 00018 %
The Discovery Channel0,9 %0,7 %39 0003 %
TLC1,6 %0,9 %262 00019 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,9 %793 00057 %
STAR Channel4,5 %3,7 %487 00035 %
National Geographic Channel3,8 %2,8 %356 00026 %
Disney Finland8,3 %6,6 %597 00043 %
Music TV0,6 %0,3 %99 0007 %
AlfaTV0,2 %0,4 %135 00010 %
Muut6,9 %5,6 %403 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 224 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.