Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2019
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 144 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 5 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,5 %33,6 %1 141 00097 %
Yle TV215,1 %6,1 %1 068 00091 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,7 %892 00076 %
Yle yhteensä56,4 %43,4 %1 141 00097 %
MTV317,3 %26,9 %1 087 00093 %
Sub1,9 %2,2 %800 00068 %
AVA1,7 %1,5 %562 00048 %
C More Total0,4 %0,4 %121 00010 %
MTV yhteensä21,2 %31,1 %1 094 00093 %
Nelonen6,0 %8,6 %987 00084 %
Jim1,8 %2,1 %693 00059 %
Liv1,7 %1,8 %724 00062 %
Hero0,8 %1,1 %476 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %13,5 %1 049 00090 %
TV51,8 %2,3 %741 00063 %
Kutonen1,1 %1,1 %499 00043 %
Frii1,5 %1,8 %431 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %31 0003 %
TLC0,5 %0,4 %417 00036 %
Warner Bros. Discovery6,0 %6,4 %858 00073 %
STAR Channel0,9 %0,6 %464 00040 %
National Geographic Channel1,7 %1,1 %453 00039 %
Disney Finland2,6 %1,7 %608 00052 %
Music TV0,2 %0,0 %25 0002 %
AlfaTV0,7 %1,4 %470 00040 %
Muut2,6 %2,5 %373 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 144 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.