Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,0 %12,4 %874 00063 %
Yle TV215,0 %8,5 %868 00063 %
Yle Teema&Fem1,9 %2,3 %494 00036 %
Yle yhteensä28,9 %23,2 %1 082 00078 %
MTV315,0 %19,6 %957 00069 %
Sub5,9 %6,8 %747 00054 %
AVA2,6 %2,8 %431 00031 %
C More Total1,0 %0,6 %123 0009 %
MTV yhteensä24,4 %29,8 %1 075 00078 %
Nelonen10,6 %13,1 %900 00065 %
Jim5,5 %6,3 %638 00046 %
Liv3,5 %3,4 %563 00041 %
Hero1,3 %1,5 %387 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,1 %24,3 %1 038 00075 %
TV54,4 %4,2 %616 00045 %
Kutonen3,1 %3,0 %486 00035 %
Frii1,5 %1,7 %303 00022 %
The Discovery Channel0,8 %0,5 %45 0003 %
TLC1,4 %1,3 %300 00022 %
Warner Bros. Discovery11,5 %10,8 %883 00064 %
STAR Channel5,0 %4,9 %553 00040 %
National Geographic Channel3,9 %2,4 %391 00028 %
Disney Finland8,9 %7,3 %654 00047 %
Music TV0,8 %0,4 %149 00011 %
AlfaTV0,3 %0,5 %171 00012 %
Muut4,2 %3,7 %304 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 234 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.