Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 320 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %26,9 %3 516 00072 %
Yle TV215,3 %8,7 %3 413 00070 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,3 %2 446 00050 %
Yle yhteensä48,0 %39,0 %3 900 00080 %
MTV316,5 %23,4 %3 600 00074 %
Sub2,8 %3,6 %2 635 00054 %
AVA2,0 %2,2 %1 876 00038 %
C More Total0,5 %0,4 %358 0007 %
MTV yhteensä21,8 %29,7 %3 877 00079 %
Nelonen6,8 %8,6 %3 364 00069 %
Jim3,1 %3,7 %2 333 00048 %
Liv2,4 %2,5 %2 275 00046 %
Hero1,3 %1,7 %1 580 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %16,4 %3 742 00076 %
TV52,6 %2,5 %2 329 00048 %
Kutonen2,0 %2,1 %1 764 00036 %
Frii1,8 %2,0 %1 407 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %127 0003 %
TLC0,9 %0,9 %1 235 00025 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,9 %3 056 00062 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 783 00036 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 520 00031 %
Disney Finland4,6 %3,7 %2 279 00047 %
Music TV0,3 %0,1 %261 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %1 003 00020 %
Muut2,9 %2,6 %1 023 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 320 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.