Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 638 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %26,7 %3 646 00069 %
Yle TV215,7 %8,8 %3 646 00069 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,3 %2 503 00048 %
Yle yhteensä47,9 %38,8 %4 170 00079 %
MTV316,3 %23,3 %3 758 00071 %
Sub2,9 %3,7 %2 767 00053 %
AVA2,0 %2,2 %1 912 00036 %
C More Total0,6 %0,5 %421 0008 %
MTV yhteensä21,8 %29,6 %4 101 00078 %
Nelonen7,0 %8,8 %3 579 00068 %
Jim3,0 %3,7 %2 387 00045 %
Liv2,4 %2,5 %2 332 00044 %
Hero1,3 %1,7 %1 599 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,6 %3 984 00076 %
TV52,6 %2,6 %2 414 00046 %
Kutonen2,0 %2,1 %1 825 00035 %
Frii1,8 %1,9 %1 432 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %142 0003 %
TLC0,9 %0,9 %1 259 00024 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,9 %3 174 00060 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 864 00035 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 556 00030 %
Disney Finland4,6 %3,7 %2 375 00045 %
Music TV0,3 %0,1 %272 0005 %
AlfaTV0,4 %0,7 %1 015 00019 %
Muut3,0 %2,6 %1 089 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 638 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.