Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 5-8/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 291 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %24,2 %1 779 00069 %
Yle TV223,2 %8,7 %1 932 00075 %
Yle Teema2,1 %2,3 %1 160 00045 %
Yle Fem0,7 %1,0 %803 00031 %
Yle yhteensä48,6 %36,2 %2 106 00082 %
MTV312,2 %19,8 %1 910 00074 %
Sub3,3 %4,6 %1 477 00057 %
AVA0,9 %1,0 %814 00032 %
C More Total0,8 %0,9 %246 00010 %
MTV yhteensä17,2 %26,3 %2 042 00079 %
Nelonen8,1 %12,7 %1 817 00070 %
Jim2,1 %2,4 %1 183 00046 %
Liv1,2 %1,5 %1 013 00039 %
Hero0,8 %1,3 %751 00029 %
Nelosen maksukanavat0,6 %1,0 %192 0007 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %18,9 %1 966 00076 %
TV55,9 %3,7 %1 427 00055 %
Kutonen2,4 %2,9 %1 042 00040 %
Frii1,0 %1,3 %680 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %82 0003 %
TLC0,3 %0,4 %559 00022 %
Warner Bros. Discovery10,4 %8,8 %1 713 00066 %
STAR Channel2,5 %2,4 %1 026 00040 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %861 00033 %
Disney Finland5,3 %4,5 %1 263 00049 %
Music TV0,3 %0,3 %140 0005 %
Muut5,3 %4,9 %1 057 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 291 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.