Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 5-8/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 368 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %25,0 %3 530 00072 %
Yle TV221,2 %7,9 %3 675 00075 %
Yle Teema1,9 %1,8 %2 120 00043 %
Yle Fem0,7 %1,0 %1 536 00031 %
Yle yhteensä48,4 %35,8 %4 045 00083 %
MTV315,0 %23,1 %3 788 00078 %
Sub2,9 %3,8 %2 757 00056 %
AVA1,4 %1,4 %1 739 00036 %
C More Total0,7 %0,6 %400 0008 %
MTV yhteensä19,9 %28,9 %3 978 00082 %
Nelonen8,8 %13,6 %3 527 00072 %
Jim2,0 %2,1 %2 215 00045 %
Liv1,9 %2,2 %2 143 00044 %
Hero0,9 %1,4 %1 469 00030 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %286 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %20,0 %3 789 00078 %
TV54,8 %3,2 %2 629 00054 %
Kutonen1,7 %1,9 %1 771 00036 %
Frii1,3 %1,5 %1 341 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %132 0003 %
TLC0,7 %0,8 %1 187 00024 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,8 %3 234 00066 %
STAR Channel2,2 %2,1 %1 790 00037 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %1 460 00030 %
Disney Finland4,3 %3,7 %2 249 00046 %
Music TV0,2 %0,2 %238 0005 %
Muut4,0 %3,7 %1 811 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 368 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.