Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 5-8/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,4 %8,8 %833 00061 %
Yle TV218,8 %8,8 %1 010 00074 %
Yle Teema1,9 %0,9 %433 00032 %
Yle Fem0,5 %0,7 %276 00020 %
Yle yhteensä29,7 %19,2 %1 125 00082 %
MTV315,9 %23,0 %1 046 00076 %
Sub4,8 %6,1 %763 00056 %
AVA1,6 %1,7 %423 00031 %
C More Total1,0 %0,6 %109 0008 %
MTV yhteensä23,4 %31,4 %1 130 00083 %
Nelonen13,3 %18,7 %1 007 00074 %
Jim3,1 %3,2 %609 00044 %
Liv3,1 %3,2 %566 00041 %
Hero1,4 %2,0 %356 00026 %
Nelosen maksukanavat0,7 %1,1 %94 0007 %
Nelonen Media yhteensä21,7 %28,2 %1 096 00080 %
TV57,7 %5,1 %747 00055 %
Kutonen2,5 %2,9 %478 00035 %
Frii1,0 %1,1 %269 00020 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %41 0003 %
TLC1,2 %1,2 %290 00021 %
Warner Bros. Discovery13,0 %10,7 %919 00067 %
STAR Channel4,2 %3,8 %535 00039 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %374 00027 %
Disney Finland6,7 %5,6 %657 00048 %
Music TV0,6 %0,4 %115 0008 %
Muut4,9 %4,3 %443 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 248 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.