Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 5-8/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 416 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %25,0 %1 890 00071 %
Yle TV219,2 %7,1 %1 990 00075 %
Yle Teema2,0 %1,4 %1 093 00041 %
Yle Fem0,9 %1,2 %823 00031 %
Yle yhteensä47,7 %34,7 %2 232 00084 %
MTV317,7 %26,3 %2 120 00080 %
Sub2,5 %3,2 %1 386 00052 %
AVA1,8 %1,7 %959 00036 %
C More Total0,6 %0,3 %199 0007 %
MTV yhteensä22,7 %31,5 %2 207 00083 %
Nelonen9,9 %14,8 %1 946 00073 %
Jim1,8 %1,9 %1 101 00041 %
Liv2,6 %2,8 %1 187 00045 %
Hero1,0 %1,4 %737 00028 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %117 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %21,2 %2 080 00078 %
TV53,8 %2,7 %1 329 00050 %
Kutonen0,9 %1,0 %781 00029 %
Frii1,5 %1,7 %681 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %56 0002 %
TLC1,1 %1,1 %658 00025 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,7 %1 681 00063 %
STAR Channel2,1 %1,8 %871 00033 %
National Geographic Channel1,3 %1,2 %634 00024 %
Disney Finland3,4 %3,0 %1 107 00042 %
Music TV0,2 %0,1 %101 0004 %
Muut2,8 %2,7 %828 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 416 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.