Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 5-8/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 119 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,2 %24,6 %1 707 00071 %
Yle TV223,3 %8,7 %1 802 00075 %
Yle Teema1,9 %2,3 %1 091 00046 %
Yle Fem0,6 %0,9 %755 00032 %
Yle yhteensä49,0 %36,6 %1 954 00082 %
MTV312,2 %19,6 %1 789 00075 %
Sub3,3 %4,5 %1 413 00059 %
AVA0,9 %1,0 %792 00033 %
C More Total0,8 %0,9 %225 0009 %
MTV yhteensä17,1 %26,1 %1 903 00079 %
Nelonen7,8 %12,6 %1 690 00071 %
Jim2,2 %2,4 %1 143 00048 %
Liv1,2 %1,5 %983 00041 %
Hero0,8 %1,4 %740 00031 %
Nelosen maksukanavat0,6 %1,0 %178 0007 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %18,8 %1 828 00076 %
TV55,9 %3,7 %1 355 00057 %
Kutonen2,5 %2,9 %1 009 00042 %
Frii1,0 %1,3 %668 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %77 0003 %
TLC0,3 %0,4 %541 00023 %
Warner Bros. Discovery10,6 %8,9 %1 624 00068 %
STAR Channel2,5 %2,4 %969 00040 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %837 00035 %
Disney Finland5,2 %4,5 %1 198 00050 %
Music TV0,3 %0,3 %138 0006 %
Muut5,1 %4,8 %1 014 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 119 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.