Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, helmikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 5-8/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 370 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,0 %24,4 %1 288 00089 %
Yle TV220,9 %8,6 %1 239 00086 %
Yle Teema1,7 %1,9 %821 00057 %
Yle Fem0,7 %1,0 %579 00040 %
Yle yhteensä47,3 %36,0 %1 339 00093 %
MTV314,0 %21,5 %1 268 00088 %
Sub3,0 %3,9 %976 00068 %
AVA1,4 %1,6 %677 00047 %
C More Total0,7 %0,6 %152 00011 %
MTV yhteensä19,1 %27,6 %1 298 00090 %
Nelonen8,6 %13,0 %1 165 00081 %
Jim1,9 %2,0 %799 00055 %
Liv2,0 %2,4 %798 00055 %
Hero1,0 %1,6 %604 00042 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,5 %107 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %19,6 %1 235 00086 %
TV55,2 %3,5 %927 00064 %
Kutonen2,1 %2,2 %707 00049 %
Frii1,6 %1,8 %570 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %48 0003 %
TLC0,6 %0,7 %440 00031 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,7 %1 125 00078 %
STAR Channel2,4 %2,3 %663 00046 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %604 00042 %
Disney Finland4,9 %4,3 %831 00058 %
Music TV0,1 %0,1 %58 0004 %
Muut4,4 %3,9 %644 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 370 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.