Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 9-13/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 251 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %24,5 %1 729 00067 %
Yle TV211,6 %7,3 %1 737 00067 %
Yle Teema1,8 %1,9 %996 00039 %
Yle Fem0,8 %1,0 %756 00029 %
Yle yhteensä41,2 %34,7 %1 990 00077 %
MTV314,2 %19,4 %1 880 00073 %
Sub4,0 %4,6 %1 482 00057 %
AVA1,0 %1,0 %804 00031 %
C More Total1,8 %0,9 %288 00011 %
MTV yhteensä21,0 %25,9 %2 021 00078 %
Nelonen9,4 %12,7 %1 813 00070 %
Jim2,6 %2,4 %1 190 00046 %
Liv1,6 %1,8 %1 031 00040 %
Hero0,9 %1,3 %768 00030 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,8 %229 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %20,0 %1 961 00076 %
TV52,5 %2,8 %1 215 00047 %
Kutonen3,7 %3,5 %1 035 00040 %
Frii1,2 %1,4 %690 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %75 0003 %
TLC0,4 %0,4 %546 00021 %
Warner Bros. Discovery9,0 %9,1 %1 545 00060 %
STAR Channel3,1 %2,5 %1 061 00041 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %846 00033 %
Disney Finland6,7 %4,9 %1 293 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %136 0005 %
Muut6,1 %5,3 %1 007 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 251 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.