Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 9-13/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 118 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,4 %35,3 %1 105 00097 %
Yle TV211,9 %6,7 %1 018 00089 %
Yle Teema1,8 %2,0 %708 00062 %
Yle Fem1,0 %1,2 %597 00052 %
Yle yhteensä54,1 %45,2 %1 114 00097 %
MTV317,0 %23,8 %1 056 00092 %
Sub1,6 %1,7 %723 00063 %
AVA1,5 %1,3 %562 00049 %
C More Total1,4 %0,7 %147 00013 %
MTV yhteensä21,4 %27,6 %1 067 00093 %
Nelonen7,3 %10,8 %971 00085 %
Jim1,6 %1,6 %669 00059 %
Liv1,5 %1,6 %603 00053 %
Hero0,5 %0,7 %416 00036 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,7 %60 0005 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %15,4 %1 012 00088 %
TV51,5 %1,9 %687 00060 %
Kutonen1,7 %1,7 %478 00042 %
Frii1,4 %1,7 %429 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0002 %
TLC0,6 %0,5 %369 00032 %
Warner Bros. Discovery6,1 %6,4 %813 00071 %
STAR Channel1,2 %0,8 %449 00039 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %376 00033 %
Disney Finland3,3 %2,1 %573 00050 %
Music TV0,2 %0,1 %30 0003 %
Muut3,6 %3,2 %558 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 118 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.