Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 14-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 262 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %22,8 %1 706 00066 %
Yle TV210,5 %8,8 %1 762 00068 %
Yle Teema1,9 %1,7 %936 00036 %
Yle Fem1,0 %1,3 %783 00030 %
Yle yhteensä39,3 %34,6 %2 015 00078 %
MTV313,7 %17,4 %1 828 00071 %
Sub3,7 %4,4 %1 385 00054 %
AVA1,1 %1,1 %813 00031 %
C More Total2,2 %1,5 %333 00013 %
MTV yhteensä20,7 %24,4 %1 985 00077 %
Nelonen10,2 %12,8 %1 812 00070 %
Jim3,3 %3,9 %1 254 00049 %
Liv1,8 %2,1 %1 016 00039 %
Hero1,5 %2,1 %789 00031 %
Nelosen maksukanavat1,2 %1,8 %257 00010 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %22,8 %1 988 00077 %
TV52,3 %2,5 %1 119 00043 %
Kutonen3,8 %3,6 %1 049 00041 %
Frii1,3 %1,3 %668 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %69 0003 %
TLC0,4 %0,3 %508 00020 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,8 %1 498 00058 %
STAR Channel2,9 %2,4 %1 053 00041 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %847 00033 %
Disney Finland6,6 %4,8 %1 295 00050 %
Music TV0,3 %0,1 %132 0005 %
Muut5,6 %4,4 %951 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 262 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.