Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 18-22/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 810 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %23,0 %1 321 00051 %
Yle TV28,3 %6,6 %1 354 00052 %
Yle Teema1,7 %1,6 %686 00027 %
Yle Fem0,8 %0,9 %562 00022 %
Yle yhteensä37,2 %32,2 %1 579 00061 %
MTV319,8 %25,0 %1 539 00060 %
Sub3,4 %3,6 %1 050 00041 %
AVA1,1 %1,2 %593 00023 %
C More Total4,9 %4,8 %342 00013 %
MTV yhteensä29,2 %34,6 %1 658 00064 %
Nelonen7,9 %9,6 %1 347 00052 %
Jim2,5 %2,4 %840 00033 %
Liv1,6 %1,8 %734 00028 %
Hero1,3 %1,8 %569 00022 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %69 0003 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,8 %1 487 00058 %
TV52,9 %3,0 %883 00034 %
Kutonen3,4 %3,6 %785 00030 %
Frii1,4 %1,4 %512 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %54 0002 %
TLC0,4 %0,3 %369 00014 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,2 %1 174 00045 %
STAR Channel2,8 %2,3 %764 00030 %
National Geographic Channel3,3 %2,3 %616 00024 %
Disney Finland6,2 %4,6 %944 00037 %
Music TV0,5 %0,2 %105 0004 %
Muut4,3 %3,5 %681 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 810 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.