Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 23-26/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 220 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %19,7 %1 633 00063 %
Yle TV225,5 %30,7 %1 821 00071 %
Yle Teema2,0 %1,6 %928 00036 %
Yle Fem1,0 %1,1 %715 00028 %
Yle yhteensä53,3 %53,2 %2 036 00079 %
MTV310,7 %13,1 %1 657 00064 %
Sub3,8 %4,2 %1 251 00048 %
AVA1,2 %1,3 %721 00028 %
C More Total2,1 %2,0 %329 00013 %
MTV yhteensä17,8 %20,6 %1 862 00072 %
Nelonen5,8 %6,2 %1 483 00057 %
Jim2,5 %2,8 %982 00038 %
Liv1,6 %1,8 %918 00036 %
Hero1,1 %1,5 %666 00026 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %75 0003 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %12,4 %1 713 00066 %
TV52,3 %2,3 %1 020 00039 %
Kutonen2,7 %2,5 %925 00036 %
Frii1,3 %1,2 %589 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %62 0002 %
TLC0,4 %0,4 %494 00019 %
Warner Bros. Discovery7,3 %6,8 %1 366 00053 %
STAR Channel2,7 %1,8 %853 00033 %
National Geographic Channel3,5 %2,0 %775 00030 %
Disney Finland6,1 %3,8 %1 116 00043 %
Music TV0,4 %0,1 %141 0005 %
Muut3,8 %3,0 %821 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 220 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.