Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 23-26/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 282 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %22,7 %1 656 00062 %
Yle TV215,2 %16,6 %1 669 00063 %
Yle Teema2,7 %2,5 %879 00033 %
Yle Fem1,3 %1,5 %751 00028 %
Yle yhteensä47,1 %43,4 %2 040 00077 %
MTV315,1 %19,2 %1 744 00065 %
Sub3,1 %3,3 %1 108 00042 %
AVA2,9 %2,8 %835 00031 %
C More Total1,1 %0,9 %226 0008 %
MTV yhteensä22,3 %26,2 %1 933 00073 %
Nelonen6,7 %7,5 %1 500 00056 %
Jim3,0 %3,6 %952 00036 %
Liv4,0 %3,9 %1 058 00040 %
Hero1,2 %1,4 %604 00023 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %59 0002 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %16,4 %1 783 00067 %
TV52,3 %2,4 %978 00037 %
Kutonen1,4 %1,4 %669 00025 %
Frii2,6 %2,6 %566 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC1,5 %1,5 %598 00022 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,2 %1 373 00051 %
STAR Channel2,6 %1,9 %707 00027 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %566 00021 %
Disney Finland4,3 %3,1 %948 00036 %
Music TV0,3 %0,2 %99 0004 %
Muut2,9 %2,5 %682 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 282 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.