Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 23-26/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 095 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,0 %31,0 %1 068 00093 %
Yle TV215,8 %18,2 %946 00083 %
Yle Teema2,7 %2,8 %633 00055 %
Yle Fem1,4 %1,6 %564 00049 %
Yle yhteensä58,9 %53,5 %1 087 00095 %
MTV315,2 %20,0 %1 001 00088 %
Sub1,8 %1,9 %626 00055 %
AVA1,5 %1,3 %454 00040 %
C More Total1,6 %1,6 %157 00014 %
MTV yhteensä20,0 %24,7 %1 022 00089 %
Nelonen3,9 %4,6 %810 00071 %
Jim2,4 %3,2 %572 00050 %
Liv2,0 %2,2 %552 00048 %
Hero0,6 %0,8 %339 00030 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %31 0003 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %10,9 %913 00080 %
TV51,3 %1,5 %544 00048 %
Kutonen1,4 %1,5 %407 00036 %
Frii1,8 %2,0 %354 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %19 0002 %
TLC0,7 %0,7 %329 00029 %
Warner Bros. Discovery5,6 %5,8 %739 00065 %
STAR Channel0,8 %0,5 %344 00030 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %366 00032 %
Disney Finland2,8 %1,8 %487 00043 %
Music TV0,2 %0,0 %28 0002 %
Muut3,4 %3,2 %519 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 095 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.