Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 18-22/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 908 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %23,8 %1 404 00053 %
Yle TV27,6 %5,3 %1 345 00050 %
Yle Teema2,0 %2,0 %633 00024 %
Yle Fem0,9 %1,1 %569 00021 %
Yle yhteensä38,7 %32,3 %1 660 00062 %
MTV321,2 %26,2 %1 611 00060 %
Sub2,8 %2,8 %965 00036 %
AVA2,6 %2,3 %744 00028 %
C More Total2,5 %2,2 %243 0009 %
MTV yhteensä29,0 %33,5 %1 720 00064 %
Nelonen10,0 %12,5 %1 441 00054 %
Jim2,3 %2,2 %805 00030 %
Liv3,8 %4,2 %933 00035 %
Hero1,2 %1,4 %524 00020 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %44 0002 %
Nelonen Media yhteensä17,4 %20,4 %1 596 00060 %
TV52,7 %2,8 %884 00033 %
Kutonen1,4 %1,5 %552 00021 %
Frii2,3 %2,2 %498 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC1,3 %1,2 %473 00018 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,0 %1 171 00044 %
STAR Channel2,5 %2,2 %680 00026 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %466 00017 %
Disney Finland4,1 %3,6 %861 00032 %
Music TV0,3 %0,2 %84 0003 %
Muut2,4 %2,1 %548 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 908 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.