Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
Viikot: 14-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 248 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,6 %1 767 00071 %
Yle TV27,3 %5,0 %1 637 00066 %
Yle Teema1,8 %1,7 %899 00036 %
Yle Fem1,1 %1,3 %760 00031 %
Yle yhteensä37,9 %31,6 %2 012 00081 %
MTV318,2 %22,8 %1 901 00076 %
Sub3,0 %3,3 %1 306 00053 %
AVA2,4 %2,3 %988 00040 %
C More Total1,2 %0,7 %214 0009 %
MTV yhteensä24,8 %29,0 %2 037 00082 %
Nelonen12,9 %16,3 %1 843 00074 %
Jim2,8 %2,9 %1 149 00046 %
Liv4,1 %4,2 %1 238 00050 %
Hero1,5 %1,7 %724 00029 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %140 0006 %
Nelonen Media yhteensä21,7 %25,7 %2 003 00081 %
TV52,7 %2,7 %1 169 00047 %
Kutonen1,6 %1,4 %774 00031 %
Frii2,1 %2,1 %661 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0002 %
TLC1,3 %1,1 %620 00025 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,6 %1 505 00061 %
STAR Channel2,5 %2,1 %877 00035 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %629 00025 %
Disney Finland4,3 %3,4 %1 113 00045 %
Music TV0,3 %0,3 %108 0004 %
Muut2,8 %2,4 %742 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 248 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.