Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 14-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 228 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,1 %8,3 %784 00057 %
Yle TV210,5 %7,8 %859 00063 %
Yle Teema1,0 %0,9 %300 00022 %
Yle Fem0,7 %0,8 %249 00018 %
Yle yhteensä21,3 %17,8 %1 034 00076 %
MTV315,5 %18,4 %973 00071 %
Sub5,6 %6,4 %727 00053 %
AVA2,3 %2,5 %435 00032 %
C More Total1,8 %0,8 %136 00010 %
MTV yhteensä25,2 %28,1 %1 094 00080 %
Nelonen14,9 %18,3 %967 00071 %
Jim5,2 %5,7 %641 00047 %
Liv4,3 %4,3 %593 00043 %
Hero1,9 %2,3 %363 00027 %
Nelosen maksukanavat1,4 %2,2 %130 00010 %
Nelonen Media yhteensä27,8 %32,8 %1 077 00079 %
TV53,7 %3,5 %608 00044 %
Kutonen3,6 %3,2 %499 00036 %
Frii1,8 %1,4 %270 00020 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %45 0003 %
TLC1,4 %1,1 %289 00021 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,1 %826 00060 %
STAR Channel4,9 %4,3 %555 00041 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %385 00028 %
Disney Finland8,2 %6,3 %680 00050 %
Music TV0,9 %0,7 %129 0009 %
Muut5,0 %4,2 %396 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 228 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.