Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 189 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %27,8 %3 201 00063 %
Yle TV26,1 %4,9 %2 587 00051 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %1 734 00034 %
Yle yhteensä36,5 %35,4 %3 536 00070 %
MTV321,1 %22,6 %3 196 00063 %
Sub4,7 %4,8 %2 318 00046 %
AVA3,1 %2,9 %1 554 00031 %
MTV:n maksukanavat2,8 %3,2 %836 00017 %
MTV yhteensä31,6 %33,4 %3 571 00071 %
Nelonen8,4 %11,0 %2 783 00055 %
Jim2,0 %1,6 %1 539 00030 %
Liv2,0 %2,3 %1 741 00034 %
Hero0,3 %0,3 %549 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,2 %3 150 00062 %
TV53,8 %3,9 %2 019 00040 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 484 00029 %
Frii2,6 %2,3 %1 043 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %72 0001 %
TLC2,0 %1,6 %1 020 00020 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,8 %2 655 00052 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 297 00026 %
National Geographic Channel2,6 %1,4 %1 096 00022 %
Disney Finland4,8 %3,4 %1 722 00034 %
Muut5,1 %5,3 %1 501 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 189 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.