Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 132 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,3 %20,0 %676 00047 %
Yle TV28,6 %4,5 %557 00038 %
Yle Teema&Fem0,8 %1,0 %175 00012 %
Yle yhteensä25,8 %25,5 %846 00058 %
MTV321,6 %23,1 %689 00048 %
Sub6,3 %5,8 %493 00034 %
AVA1,8 %1,8 %253 00017 %
MTV:n maksukanavat4,9 %6,3 %204 00014 %
MTV yhteensä34,7 %36,9 %860 00059 %
Nelonen9,4 %12,3 %598 00041 %
Jim3,0 %3,0 %332 00023 %
Liv2,7 %3,1 %303 00021 %
Hero0,3 %0,3 %81 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,6 %734 00051 %
TV54,5 %4,0 %362 00025 %
Kutonen2,2 %1,8 %260 00018 %
Frii1,8 %1,5 %150 00010 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %14 0001 %
TLC2,5 %2,3 %191 00013 %
Warner Bros. Discovery11,2 %9,7 %552 00038 %
STAR Channel5,7 %3,9 %324 00022 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %164 00011 %
Disney Finland8,0 %5,5 %378 00026 %
Muut8,2 %8,8 %360 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 132 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.