Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 268 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,9 %23,9 %1 084 00079 %
Yle TV24,9 %4,9 %831 00060 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %642 00047 %
Yle yhteensä30,6 %31,5 %1 148 00084 %
MTV320,2 %20,4 %1 082 00079 %
Sub5,4 %5,5 %837 00061 %
AVA3,2 %3,0 %597 00043 %
MTV:n maksukanavat2,6 %3,0 %288 00021 %
MTV yhteensä31,3 %32,0 %1 175 00085 %
Nelonen9,7 %12,9 %943 00069 %
Jim2,6 %2,2 %562 00041 %
Liv2,1 %2,5 %640 00047 %
Hero0,3 %0,3 %201 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,9 %1 073 00078 %
TV54,3 %4,3 %743 00054 %
Kutonen3,2 %2,6 %572 00042 %
Frii4,0 %3,3 %396 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %36 0003 %
TLC1,9 %1,4 %329 00024 %
Warner Bros. Discovery13,8 %11,8 %950 00069 %
STAR Channel2,5 %2,5 %441 00032 %
National Geographic Channel2,7 %1,6 %418 00030 %
Disney Finland5,2 %4,1 %605 00044 %
Muut6,1 %5,4 %477 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 268 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.