Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 007 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %28,2 %1 531 00061 %
Yle TV26,4 %5,3 %1 244 00050 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,4 %807 00032 %
Yle yhteensä36,7 %35,9 %1 676 00067 %
MTV318,1 %20,3 %1 539 00062 %
Sub6,0 %5,8 %1 210 00048 %
AVA2,2 %2,1 %699 00028 %
MTV:n maksukanavat3,8 %4,9 %478 00019 %
MTV yhteensä30,2 %33,1 %1 734 00069 %
Nelonen7,3 %9,0 %1 317 00053 %
Jim2,3 %1,8 %769 00031 %
Liv1,5 %1,8 %793 00032 %
Hero0,3 %0,3 %243 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %13,0 %1 485 00059 %
TV54,6 %4,9 %1 046 00042 %
Kutonen3,3 %2,7 %820 00033 %
Frii1,9 %1,8 %471 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %38 0002 %
TLC0,8 %0,7 %461 00018 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,3 %1 318 00053 %
STAR Channel2,9 %2,5 %684 00027 %
National Geographic Channel3,6 %1,9 %633 00025 %
Disney Finland6,5 %4,4 %922 00037 %
Muut6,8 %7,4 %783 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 007 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.