Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 694 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %31,6 %651 00090 %
Yle TV25,8 %4,7 %547 00076 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,4 %480 00066 %
Yle yhteensä42,1 %39,7 %661 00091 %
MTV325,0 %26,6 %648 00089 %
Sub2,8 %3,2 %444 00061 %
AVA4,3 %3,8 %368 00051 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,4 %103 00014 %
MTV yhteensä33,3 %34,2 %660 00091 %
Nelonen8,1 %10,8 %597 00082 %
Jim1,3 %0,8 %307 00042 %
Liv2,2 %2,5 %408 00056 %
Hero0,4 %0,4 %138 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %14,4 %612 00084 %
TV52,5 %2,4 %405 00056 %
Kutonen0,9 %1,0 %280 00039 %
Frii2,2 %2,1 %256 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC3,0 %2,5 %256 00035 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,0 %506 00070 %
STAR Channel0,7 %0,6 %227 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %209 00029 %
Disney Finland2,3 %1,6 %311 00043 %
Muut2,2 %2,4 %265 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %694 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.