Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 332 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %27,5 %1 719 00063 %
Yle TV26,4 %4,5 %1 442 00052 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %950 00035 %
Yle yhteensä36,5 %34,9 %1 977 00072 %
MTV323,6 %24,6 %1 711 00062 %
Sub3,4 %3,8 %1 133 00041 %
AVA3,8 %3,5 %866 00032 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,7 %375 00014 %
MTV yhteensä32,7 %33,7 %1 916 00070 %
Nelonen9,6 %12,6 %1 523 00055 %
Jim1,7 %1,4 %778 00028 %
Liv2,5 %2,8 %965 00035 %
Hero0,4 %0,3 %313 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,2 %1 743 00063 %
TV53,0 %2,9 %994 00036 %
Kutonen1,2 %1,2 %674 00025 %
Frii3,2 %2,7 %575 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %41 0002 %
TLC3,1 %2,5 %574 00021 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,4 %1 372 00050 %
STAR Channel1,6 %1,5 %623 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %470 00017 %
Disney Finland3,2 %2,5 %816 00030 %
Muut3,7 %3,5 %759 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 332 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.