Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 487 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %27,8 %3 321 00061 %
Yle TV26,7 %4,9 %2 768 00051 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,7 %1 771 00033 %
Yle yhteensä36,7 %35,4 %3 772 00069 %
MTV320,9 %22,5 %3 297 00061 %
Sub4,6 %4,8 %2 389 00044 %
AVA3,0 %2,8 %1 576 00029 %
MTV:n maksukanavat2,8 %3,3 %885 00016 %
MTV yhteensä31,4 %33,4 %3 745 00069 %
Nelonen8,6 %11,0 %2 908 00054 %
Jim2,0 %1,6 %1 568 00029 %
Liv2,0 %2,3 %1 779 00033 %
Hero0,3 %0,3 %563 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,2 %3 309 00061 %
TV53,8 %3,8 %2 074 00038 %
Kutonen2,2 %1,9 %1 499 00028 %
Frii2,6 %2,3 %1 049 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %79 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 047 00019 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,8 %2 739 00050 %
STAR Channel2,2 %2,0 %1 324 00024 %
National Geographic Channel2,6 %1,4 %1 114 00021 %
Disney Finland4,7 %3,4 %1 760 00032 %
Muut5,2 %5,4 %1 587 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 487 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.