Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 557 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,1 %34,3 %532 00092 %
Yle TV26,7 %5,6 %462 00080 %
Yle Teema&Fem2,9 %3,0 %394 00068 %
Yle yhteensä43,7 %42,8 %538 00093 %
MTV317,4 %20,4 %522 00090 %
Sub5,1 %5,4 %404 00070 %
AVA2,4 %2,3 %271 00047 %
MTV:n maksukanavat2,7 %3,3 %147 00025 %
MTV yhteensä27,6 %31,4 %533 00092 %
Nelonen6,2 %7,5 %452 00078 %
Jim1,7 %1,1 %256 00044 %
Liv1,6 %1,7 %341 00059 %
Hero0,3 %0,3 %115 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %10,6 %476 00082 %
TV54,6 %5,2 %386 00067 %
Kutonen2,9 %2,2 %314 00054 %
Frii2,2 %1,9 %212 00037 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %10 0002 %
TLC0,7 %0,4 %209 00036 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,8 %451 00078 %
STAR Channel1,4 %1,1 %220 00038 %
National Geographic Channel3,9 %1,7 %267 00046 %
Disney Finland5,3 %2,8 %323 00056 %
Muut4,7 %5,1 %258 00045 %
Yhteensä100,0 %100,0 %557 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.