Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 188 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,4 %35,7 %1 178 00096 %
Yle TV212,4 %8,1 %1 099 00090 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,1 %876 00072 %
Yle yhteensä52,1 %46,0 %1 185 00097 %
MTV318,0 %23,0 %1 130 00092 %
Sub1,3 %1,6 %694 00057 %
AVA2,5 %2,4 %686 00056 %
C More Total0,7 %1,1 %150 00012 %
MTV yhteensä22,5 %28,1 %1 157 00095 %
Nelonen4,6 %5,6 %983 00080 %
Jim2,4 %2,2 %726 00059 %
Liv1,5 %1,6 %719 00059 %
Hero0,9 %1,5 %502 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %10,9 %1 044 00085 %
TV53,0 %2,6 %803 00066 %
Kutonen1,7 %1,6 %563 00046 %
Frii1,9 %1,9 %549 00045 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC1,9 %1,5 %466 00038 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,4 %933 00076 %
STAR Channel1,0 %1,1 %484 00040 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %518 00042 %
Disney Finland3,2 %2,5 %680 00056 %
Paramount Network0,2 %0,1 %138 00011 %
AlfaTV1,8 %2,5 %681 00056 %
Muut1,8 %1,9 %314 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 188 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.