Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 166 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,5 %27,5 %1 698 00068 %
Yle TV211,2 %7,3 %1 627 00065 %
Yle Teema&Fem2,3 %2,2 %1 045 00042 %
Yle yhteensä42,9 %37,0 %1 938 00077 %
MTV319,2 %23,7 %1 710 00068 %
Sub2,3 %3,0 %1 040 00041 %
AVA3,6 %3,8 %1 005 00040 %
C More Total0,5 %0,7 %223 0009 %
MTV yhteensä25,6 %31,1 %1 890 00075 %
Nelonen6,8 %8,3 %1 534 00061 %
Jim2,5 %2,5 %975 00039 %
Liv2,3 %2,2 %1 023 00041 %
Hero1,1 %1,6 %547 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %14,5 %1 741 00069 %
TV53,7 %3,4 %1 126 00045 %
Kutonen1,5 %1,6 %680 00027 %
Frii2,5 %2,4 %680 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0000 %
TLC3,2 %2,8 %697 00028 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,7 %1 426 00057 %
STAR Channel1,7 %1,6 %666 00027 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %628 00025 %
Disney Finland3,5 %3,0 %939 00037 %
Paramount Network0,2 %0,2 %213 0008 %
AlfaTV1,2 %1,6 %628 00025 %
Muut2,6 %2,2 %655 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 166 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.