Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 171 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %28,0 %1 642 00063 %
Yle TV213,3 %8,7 %1 662 00064 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,7 %1 044 00040 %
Yle yhteensä43,0 %38,4 %1 884 00072 %
MTV314,7 %19,7 %1 636 00063 %
Sub3,3 %3,8 %1 178 00045 %
AVA1,9 %2,1 %894 00034 %
C More Total1,2 %1,8 %333 00013 %
MTV yhteensä21,1 %27,4 %1 831 00070 %
Nelonen5,5 %6,5 %1 459 00056 %
Jim3,1 %3,2 %1 131 00043 %
Liv1,4 %1,5 %941 00036 %
Hero0,8 %1,2 %678 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %12,4 %1 679 00064 %
TV55,4 %4,8 %1 288 00049 %
Kutonen4,0 %3,7 %977 00037 %
Frii1,8 %1,6 %707 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %27 0001 %
TLC0,8 %0,7 %571 00022 %
Warner Bros. Discovery13,0 %11,8 %1 509 00058 %
STAR Channel3,1 %2,7 %768 00029 %
National Geographic Channel3,4 %2,5 %797 00031 %
Disney Finland6,5 %5,2 %1 076 00041 %
Paramount Network0,5 %0,3 %290 00011 %
AlfaTV1,0 %1,3 %639 00024 %
Muut4,5 %4,0 %793 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 171 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.