Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 50/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 160 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 10 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,1 %12,2 %696 00050 %
Yle TV214,9 %9,1 %738 00053 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,9 %309 00022 %
Yle yhteensä28,4 %23,1 %927 00066 %
MTV317,0 %20,9 %771 00055 %
Sub5,6 %6,8 %524 00037 %
AVA2,5 %2,9 %367 00026 %
C More Total1,0 %1,4 %110 0008 %
MTV yhteensä26,0 %32,1 %914 00065 %
Nelonen8,0 %10,4 %682 00049 %
Jim3,5 %3,5 %437 00031 %
Liv2,4 %2,8 %416 00030 %
Hero0,8 %1,1 %212 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,9 %837 00060 %
TV56,6 %5,9 %547 00039 %
Kutonen4,2 %4,1 %358 00025 %
Frii2,0 %2,2 %212 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %10 0001 %
TLC2,8 %2,4 %242 00017 %
Warner Bros. Discovery15,9 %14,9 %715 00051 %
STAR Channel5,5 %4,3 %314 00022 %
National Geographic Channel3,8 %2,9 %265 00019 %
Disney Finland9,3 %7,2 %414 00029 %
Paramount Network0,6 %0,6 %150 00011 %
AlfaTV0,3 %0,3 %160 00011 %
Muut5,2 %4,7 %445 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 160 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.