Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV115,1 %17,1 %804 00057 %
Yle TV217,8 %14,6 %835 00059 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,9 %428 00030 %
Yle yhteensä34,6 %33,6 %1 015 00072 %
MTV315,3 %19,0 %821 00058 %
Sub5,1 %6,1 %553 00039 %
AVA2,3 %2,3 %411 00029 %
C More Total3,0 %2,4 %228 00016 %
MTV yhteensä25,7 %29,8 %1 005 00072 %
Nelonen8,7 %9,6 %781 00056 %
Jim3,0 %2,7 %433 00031 %
Liv2,3 %2,0 %405 00029 %
Hero1,2 %1,4 %244 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %15,6 %896 00064 %
TV53,2 %3,3 %500 00036 %
Kutonen3,7 %3,2 %393 00028 %
Frii2,0 %1,6 %210 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC3,0 %2,6 %231 00016 %
Warner Bros. Discovery12,2 %11,1 %734 00052 %
STAR Channel4,8 %3,9 %372 00026 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %266 00019 %
Disney Finland7,5 %5,9 %490 00035 %
Paramount Network0,7 %0,5 %136 00010 %
AlfaTV0,3 %0,2 %162 00012 %
Muut4,4 %4,4 %409 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 225 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.