Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 49/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 220 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %30,9 %1 846 00074 %
Yle TV211,5 %7,9 %1 698 00068 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %1 210 00048 %
Yle yhteensä46,6 %41,6 %2 028 00081 %
MTV318,9 %24,2 %1 822 00073 %
Sub2,3 %2,8 %1 142 00046 %
AVA2,7 %2,5 %996 00040 %
C More Total1,1 %0,6 %354 00014 %
MTV yhteensä25,1 %30,1 %1 992 00079 %
Nelonen6,0 %7,0 %1 592 00063 %
Jim2,2 %1,9 %1 011 00040 %
Liv2,3 %2,3 %960 00038 %
Hero1,1 %1,6 %632 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %12,8 %1 790 00071 %
TV52,7 %2,8 %1 119 00045 %
Kutonen1,4 %1,2 %745 00030 %
Frii2,0 %1,8 %663 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC3,1 %2,7 %681 00027 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,9 %1 489 00059 %
STAR Channel1,7 %1,5 %672 00027 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %597 00024 %
Disney Finland3,5 %2,8 %978 00039 %
Paramount Network0,2 %0,1 %202 0008 %
AlfaTV1,4 %1,9 %691 00028 %
Muut2,2 %2,1 %637 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 220 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.